Pod koniec maja uczniowie naszego gimnazjum wybrali się na integracyjno/ edukacyjną wycieczkę do Warszawy. W dwudniowym programie przewidziano wiele atrakcji m.in. Łazienki, Stare Miasto, Stadion Narodowy. O wrażeniach z wyjazdu opowiedział jeden z uczniów.  Przeczytajcie sami!

28 maja z kolegami ze szkoły oraz nauczycielami pojechałem na 2-dniową wycieczkę do Warszawy. Zbiórka miała odbyć się na parkingu, z którego autokarem odjechaliśmy do stolicy. W czasie podróży mieliśmy okazję zjeść ciepły posiłek, ponieważ zatrzymaliśmy się w przydrożnym McDonaldzie. Wraz z moimi przyjaciółmi bardzo cieszyłem się z tego, że zwiedzimy Warszawę. Po 5 godzinnej jeździe dotarliśmy do celu naszej podróży. Pogoda była okropna, jednak dzięki ciepłej atmosferze stworzonej przez nauczycieli chętnie udaliśmy się pod kolumnę Zygmunta, aby potem zwiedzić Stare Miasto, Plac Zwycięstwa, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Łazienki. Wszystkie te relikty przeszłości zrobiły ogromne wrażenie zarówno na uczestnikach wycieczki, jak i na nauczycielach. Około godziny 18.00 zostaliśmy przewiezieni do "Hostelu 36" - dużego budynku znajdującego się na jednej z warszawskich ulic. W pokoju, w którym miałem spędzić noc zostałem zameldowany wraz z dwójką przyjaciół. Drugiego dnia wyruszyliśmy by zobaczyć takie atrakcje jak: Stadion Narodowy, który zrobił na nas niesamowite wrażenie, Muzeum Więziennictwa "Pawiak", w którym mogliśmy poznać wiele faktów na temat wojennej rzeczywistości, ogrody na dachu biblioteki uniwersyteckiej niezwykle zadbane i choć na chwilę pozwalały oderwać się od szarego, miejskiego krajobrazu. Byliśmy również na cmentarzu wojennym, gdzie złożyliśmy kwiaty oraz zapaliliśmy znicze na mogiłach słynnych bohaterów "Kamieni na szaniec" czy Kazimierza Górskiego. Droga powrotna minęła bardzo szybko i około godziny 20.00 byliśmy już z powrotem w Będzinie. Wycieczka bardzo mi się podobała nie tylko ze względu na to, iż miałem okazję podziwiać tak wspaniałe zabytki, ale również ze względu na świetną atmosferę panującą w grupie. Mam nadzieję, że takie wyjazdy będą organizowane częściej, ponieważ jest to dobra okazja do poznawania odległych zakątków naszego kraju.