Od 2 listopada 2010 roku w klasie I c  realizowany jest III etap projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa. Beneficjentem Projektu jest Grupa Edukacyjna S.A., a Instytucją Pośredniczącą – Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Głównym celem projektu  jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia

Projekt, jego cele, założenia i sposób realizacji, opierają się na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Twórczy nauczyciel realizuje swój autorski pomysł, który nie jest ograniczony sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko wynika ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb. Integralną częścią działań jest nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków.

Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:

  • językowej (język ojczysty i obcy)
  • matematyczno – logicznej
  • przyrodniczej
  • wizualno-przestrzennej
  • muzycznej
  • ruchowej
  • interpersonalnej
  • intrapersonalnej

Praca z dziećmi prowadzona jest podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na dodatkowych zajęciach – 2 godziny tygodniowo, które rozpoczęły się 3 stycznia 2011 roku . Nauczycielem realizującym III etap  projektu jest pani Beata Ziętek.

W ramach projektu nasza szkoła otrzymała wielofunkcyjne środki dydaktyczne, które pogrupowano w trzy Ośrodki Zainteresowań:

  • Pierwszy Ośrodek Zainteresowań- inteligencja językowa,

  • Drugi Ośrodek Zainteresowań- inteligencja wizualno- przestrzenna, ruchowa i muzyczna,

  • Trzeci Ośrodek Zainteresowań- inteligencja matematyczno- logiczna i przyrodnicza.

W czasie zajęć dzieci bawią się w teatr, tworzą akompaniamenty oraz układy taneczne do poznanych piosenek, wykonują interesujące kompozycje przestrzenne, rywalizują w różnych konkurencjach sportowych, poznają różne techniki plastyczne. Dzięki wielofunkcyjnym zestawom środków dydaktycznych uczniowie nie tylko dobrze się bawią, ale również rozwijają własny potencjał intelektualny. Podczas zajęć uczniowie bardzo chętnie korzystają ze zgromadzonych pomocy dydaktycznych. Największą popularnością cieszą się: szczudła, Ser szwajcarski, Studnia Jakuba oraz Logiko

Efektem udziału uczniów w Projekcie będzie pokaz zdobytych wiadomości i umiejętności z udziałem rodziców, nauczycieli oraz koleżanek i kolegów, który odbędzie się  w dniu 17 czerwca 2011r.