Klasa Ia, Ib, i dziewczyny z klasy Ic 19 maja rozpoczeły 3 dniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Kierownikiem wycieczki była pani Agnieszka Tokarska. Grupami opiekowały się pani Joanna Fliska, Agnieszka Słotwinska oraz pani Dorota Korus.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Kopalnie Złota w Złotym Stoku. Tam obejrzeliśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad. Później ''zdobyliśmy'' Twierdze w Kłodzku, gdzie przeciskaliśmy się podziemnymi tunelami, których kiedyś używano w celach militarnych – do obrony twierdzy. Później zakwaterowaliśmy się w zamku w Żelaźnie – noclegowni. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji bawiliśmy się przy ognisku. Później chwila na przygotowanie się do snu.

Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu, z panią przewodnik grupa odwiedziła „Kaplicę Czaszek”- grobowiec tysięcy ludzi. Później „Błędne Skały”. Następnie weszliśmy na 911 metrowy „Szczeliniec” i poznaliśmy legendy z nim związane. Po obiadokolacji pora na zabawę- bal przebierańców z różnymi zabawami.

Ostatniego, trzeciego dnia, już spakowani zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie przed zamkiem. Odwiedziliśmy  arboretium, w którym znajdowały się niezwykłe rośliny. Później przespacerowaliśmy się do największej pijalni wód „Wojciech”. Gdzie każdy mógł skosztować bogatych w związki mineralne wód. Później odwiedziliśmy wspaniałą jaskinię „Niedźwiedzią”, gdzie podziwialiśmy zadziwiające formy skalne- stalaktyty, stalagnaty i stalagmity oraz draperie.

W tym miejscu mięliśmy ostatni postój na zakupienie pamiątek.

Wycieczka była udana a po niej zostały nam już tylko wspomnienia.