Zachęcmy uczniów klas 3 - 6 szkoły podstawowej do próby swych sił w przygotowaniu przemówienia i  zaprezentowania go przed kolegami, do wyrażenia swych myśli i uczuć publicznie. Szczegóły konkursu poniżej.

 

Pomysł tego projektu wziął się z książki Janusza Korczaka „Król Maciuś Pierwszy” i jego parlamentu dziecięcego. Celem tej idei było wysłuchanie dzieci, które chciały publicznie wystąpić i zabrać głos w dyskusji. Wzorując się na tym ciekawym założeniu, chcemy (choć w zmienionej formie), by dzieci mogły samodzielnie przygotować przemówienie i publicznie, przed kolegami zaprezentować swój pogląd na różne sprawy, by dzięki temu nauczyły się wyrażać swoje myśli i uczucia oraz doświadczać, jak myślą, postępują i odczuwają inne dzieci. Najważniejszy w projekcie jest udział dzieci, możliwość zabrania głosu i dokonania wyboru w głosowaniu na najciekawszą pracę.

 TERMINY SPOTKAŃ

  • •    marzec  -  klasy III i IV
  • •    kwiecień – klasy V
  • •    maj – klasy VI

 PROPONOWANE TEMATY

  • •    „Często myślę o ...”
  • •    „Nie lubię ...”
  • •    „Czasami boję się, że ...”
  • •    „Marzę o ...”
  • •    „Podoba mi się ...”
  • •    „Najbardziej lubię ...”
  • •    „Denerwuje mnie ...”
  • •    „Jestem dumny ...”
  • •    „Wyobrażam sobie ...”

REGULAMIN „ MAŁEGO FORUM”

  1. Każda klasa w kolejnym miesiącu, wg terminarza spotkań, przygotowuje przemówienia.
  2. Ilość prac indywidualnych na klasę  - to minimum dwie prace.
  3. Forma pracy pisemnej – przemówienie.
  4. Temat przemówienia – dowolny, ale interesujący i ważny dla piszącego, może nawiązywać do podanych propozycji.
  5. Przy redagowaniu prac dopuszcza się pomoc kolegów, rodziców.
  6. Możliwość korzystania w pracy z własnych doświadczeń, obserwacji, przeżyć.
  7. Wszystkie prace w formie pisemnej składa się do 15 – go każdego miesiąca, do pedagoga szkolnego.
  8. Komisja w składzie: nauczyciel języka polskiego, pedagog, dwóch uczniów (przewodniczący i zastępca „Małego Forum”), wybierają sześć najciekawszych prac.
  9. „Małe Forum” prowadzi wybrany przez Samorząd Uczniowski przewodniczący lub zastępca.
  10. Głosowanie na najlepsze trzy prace odbywa się po zakończeniu prezentacji przemówień.
  11. Przewidziane nagrody: wydrukowanie prac zwycięzców w gazetce szkolnej, publikacja na szkolnej stronie internetowej, ocena z języka polskiego, punkty za aktywny udział.